Основна информация

Настоящите общи условия се прилагат към договорите от разстояние, сключени в онлайн магазина, разположен на домейн www.ayurshop.bg (наричан по-долу „ е-магазин“ или „онлайн магазин“), между продавача и купувача, който е потребител.

Потребител е физическо лице, което при сключването и изпълнението на потребителски договор не действа в рамките на своята стопанска дейност, заетост или професия. Покупките, извършени от търговец, се подчиняват на търговското право.

Продавачът и операторът на онлайн магазина е

Компания: AjurShop s. r. o.
Седалище: Tupolevova 1009/8, 851 01 Братислава – градски район Петржалка, Словашка република
ЕИК: 51117657
ДДС: 2120599283
ДДС ИДЕНТИФИКАТОР: SK2120599283

Дружеството е регистрирано в Търговския регистър на Братиславския градски съд III, раздел: Sro, вписване №: 122868/B.

Електронен адрес: kontakt@ayurshop.bg

Поръчка и сключване на договор

Изпращането на попълнена поръчка от купувача се счита за предложение за сключване на договор въз основа на офертата на продавача в онлайн магазина. Договорът се сключва, когато продавачът потвърди поръчката.

Цени на стоките

Всички цени на продуктите в онлайн магазина са крайни, включително всички данъци. Продавачът е платец на ДДС. Цената на продукта не включва разходите за доставка. Те са посочени на https://ayurshop.bg/dorucenie-a-platba/. Разходите за доставка са посочени и в количката за пазаруване, както и във формуляра за поръчка преди финализирането на поръчката, където купувачът вижда и общата цена на поръчката, включително разходите за доставка.

Плащане за стоки

Продавачът приема плащане за поръчаните стоки по начина, посочен на https://ayurshop.bg/dostavka-i-plasthane/ и във формуляра за поръчка, преди поръчката да бъде обработена. Като част от поръчката в онлайн магазина Купувачът е длъжен да заплати на Продавача цената на поръчаните стоки.

Доставка на стоки

Ако за продукта не е посочен срок за доставка, продавачът ще достави стоките на купувача най-късно в рамките на 30 дни. Обичайният срок за доставка обаче е 2 до 3 дни.

Стоката се счита за приета от купувача, когато купувачът или трето лице, посочено от купувача (с изключение на превозвача), приеме всички части на поръчаната стока, или ако: а) стоките, поръчани от купувача в една поръчка, се доставят поотделно, при приемане на стоките, които са били доставени последни, б) стоките се доставят на няколко части или парчета, при приемане на последната част или парче, в) стоките се доставят многократно през определен период от време, при приемане на първата доставка на стоките.

Процедура за рекламации

Продавачът носи отговорност за дефекти на стоките от момента на приемането им от купувача. В случай на употребявани стоки продавачът не носи отговорност за дефекти, причинени от употреба или износване. В случай на стоки, продадени на по-ниска цена, продавачът не носи отговорност за дефекти, за които е договорена по-ниска цена. Освен ако стоките не са бързо развалящи се или втора употреба, продавачът носи отговорност за дефекти, които се появяват след приемането на стоките по време на гаранционния срок (гаранция).

Гаранционният срок за нови стоки е 24 месеца от датата на приемане на стоките от купувача. Гаранционният срок за употребявани стоки е 12 месеца. Ако върху продадените стоки, тяхната опаковка или приложените към тях инструкции е посочен срок на употреба, гаранционният срок не изтича преди края на този срок. Купувачът трябва да предяви рекламация за бързо развалящи се стоки не по-късно от деня след покупката.

Гаранционната карта се издава при поискване от страна на купувача. Доказателството за покупка е достатъчно за предявяване на рекламация.

Ако стоката има отстраним дефект, купувачът има право на безплатно и своевременно отстраняване на дефекта по правилен начин. Продавачът е длъжен да отстрани дефекта без неоправдано забавяне.

Вместо да отстрани дефекта, купувачът може да поиска стоките да бъдат заменени със стоки без дефекти или, ако дефектът засяга само част от стоките, тази част да бъде заменена, ако това не води до прекомерни разходи за продавача в сравнение с цената на стоките или степента на дефекта. Продавачът винаги може да замени дефектната стока с бездефектна, вместо да отстрани дефекта, ако това няма да причини сериозни неудобства на купувача. В случай на дефект, който не може да бъде отстранен и който пречи на правилното използване на вещта като бездефектна, купувачът има право да замени вещта или да се откаже от договора. Същите права важат за купувача, ако дефектите са отстраними, но купувачът не е в състояние да използва вещта правилно поради повторната поява на дефекта след ремонта или поради повече от един дефект. Ако има други неотстраними дефекти, купувачът има право на разумна отстъпка от цената на вещта.

Правата, произтичащи от отговорността за недостатъци, се упражняват на адреса на продавача AjurShop s. r. o., Tupolevova 1009/8, 851 01 Братислава, Словашка република. Въпреки това, ако в гаранционната карта е посочен гаранционен сервиз, който се намира в помещенията на Продавача или на място, което е по-близо до Купувача, Купувачът упражнява правото си на ремонт в гаранционния сервиз. Гаранционният сервиз е длъжен да извърши ремонта най-късно в рамките на 30 дни.

В случай на замяна гаранционният срок започва да тече отново от момента на приемане на новата стока. Същото важи и за замяната на гаранционна част.

Уреждането на рекламацията означава приключване на процедурата по рекламация чрез предаване на ремонтирания продукт, замяна на продукта, възстановяване на покупната цена на продукта, изплащане на разумна отстъпка от цената на продукта, писмено искане за приемане на услугата или обоснован отказ.

Ако е направена рекламация, Продавачът определя начина на нейното разглеждане незабавно, а в сложни случаи – не по-късно от 3 работни дни от датата на рекламацията, в обосновани случаи, по-специално когато се изисква цялостна техническа оценка на състоянието на стоката или услугата, не по-късно от 30 дни от датата на рекламацията. След като бъде установен начинът на разглеждане на рекламацията, тя се разглежда незабавно; в обосновани случаи рекламацията може да бъде разгледана на по-късна дата, но не по-късно от 30 дни от датата на подаване на рекламацията. След изтичането на срока за разглеждане на рекламацията купувачът има право да се откаже от договора или да замени продукта с нов.

Ако Купувачът е подал жалба относно продукта през първите 12 месеца от датата на покупката, Продавачът може да отхвърли рекламацията само въз основа на професионална оценка; независимо от резултата от професионалната оценка, Продавачът няма да изисква от Купувача да заплати разходите за професионалната оценка или други разходи, свързани с професионалната оценка. Продавачът предоставя на Купувача копие от професионалната оценка, обосноваваща отхвърлянето на рекламацията, не по-късно от 14 дни от датата на уреждане на рекламацията. Ако Купувачът е направил рекламация на продукта повече от 12 месеца след датата на покупката и Продавачът я е отхвърлил, Продавачът ще посочи в документа за разрешаване на рекламацията на кого Купувачът може да изпрати продукта за експертна оценка. Ако продуктът бъде изпратен на посочено лице за експертна оценка, разходите за експертната оценка, както и всички други разходи, направени във връзка с нея, се поемат от Продавача, независимо от резултата от експертната оценка. Ако купувачът докаже отговорността на продавача за дефекта чрез експертно становище, той може да предяви претенцията си отново; гаранционният срок не изтича по време на експертното становище. Продавачът е длъжен да възстанови на купувача в срок от 14 дни от датата на повторно предявената претенция всички разходи, направени във връзка с експертното становище, както и всички разумни разходи, свързани с него. Повторно подадената претенция не може да бъде отхвърлена.

Продавачът е длъжен да издаде на купувача потвърждение на рекламацията. Ако рекламацията е направена по електронна поща, продавачът е длъжен незабавно да предостави на купувача потвърждение на рекламацията; ако не е възможно потвърждението да бъде предоставено незабавно, то трябва да бъде предоставено без неоправдано забавяне, но най-късно заедно с доказателството за рекламацията; не е необходимо да се предоставя потвърждение на рекламацията, ако купувачът е в състояние да докаже рекламацията по друг начин.

Връщане на стоки – отказ от договор без посочване на причина

Купувачът има право да се откаже от договора, без да посочва причина, в рамките на 14 дни от получаването на стоките. Това право може да бъде упражнено само от потребителя.

Стоките се считат за приети от купувача, когато купувачът или трето лице, посочено от купувача (с изключение на превозвача), приеме всички части на поръчаните стоки, или ако: а) стоките, поръчани от купувача в една поръчка, се доставят отделно – в момента на приемане на стоките, които са били доставени последни; б) стоките се доставят на няколко части или парчета – в момента на приемане на последната част или парче; в) стоките се доставят многократно за определен период от време – в момента на приемане на първата доставка на стоките.

Купувачът може да се откаже от договор, чийто предмет е доставката на стоки, дори преди да е започнал да тече срокът за отказ.

Купувачът не може да се откаже от договор, чийто предмет е:

  • продажба на стоки, изработени в съответствие със специфичните изисквания на потребителя, стоки, изработени по поръчка, или стоки, специално предназначени за един потребител;
  • продажбата на стоки, които са бързо развалящи се или нетрайни – например храни, обозначени с дата на годност;
  • продажба на стоки, които са затворени в защитна опаковка, която не е подходяща за връщане по здравословни или хигиенни причини, и чиято защитна опаковка е била повредена след доставката;
  • продажбата на стоки, които поради своето естество могат да бъдат неотделими от други стоки след доставката.

Купувачът може да упражни правото си на отказ в писмена форма или на друг траен носител (напр. по електронна поща) или чрез изпращане на попълнен формуляр, който е на разположение на адрес https://ayurshop.bg/wp-content/uploads/formulyar-za-otkaz-ot-dogovora.pdf.

Правото на отказ може да бъде упражнено и чрез изпращане на уведомление за отказ в последния ден от 14-дневния срок.

След получаване на уведомлението за отказ от договора Продавачът възстановява на Купувача най-късно в рамките на 14 дни всички плащания, получени от Купувача по договора или във връзка с него, включително разходите за транспорт, доставка и пощенски разходи и други разходи и такси. Продавачът възстановява плащането по същия начин, по който Купувачът е извършил плащането. Купувачът може също така да се договори с Продавача за различен начин на възстановяване на плащането.

Продавачът не е длъжен да възстановява на Купувача допълнителни разходи, ако Купувачът изрично е избрал начин на доставка, различен от най-евтиния обикновен начин на доставка, предлаган от Продавача. Допълнителните разходи означават разликата между цената на доставката, избрана от Купувача, и цената на най-евтиния обикновен метод на доставка, предлаган от Продавача.

След отказ от договора продавачът не е длъжен да възстанови разходите на купувача, преди стоките да са му били доставени или докато купувачът не докаже, че стоките са били изпратени обратно на продавача, освен ако продавачът не предложи да получи стоките лично или чрез упълномощено от него лице.

Купувачът е длъжен да изпрати обратно или да предаде стоките на продавача или на упълномощеното от него лице, което да получи стоките, в срок от 14 дни от датата на отказ от договора. Този срок се счита за спазен, ако стоките са предадени за изпращане най-късно в последния ден от срока.

В случай на отказ от договора купувачът поема само разходите за връщане на стоките на продавача или на лицето, упълномощено от продавача да получи стоките, както и разходите за връщане на стоките, които не могат да бъдат върнати по пощата поради тяхното естество.

Купувачът носи отговорност за всяко намаляване на стойността на стоките в резултат на боравене със стоките, което надхвърля боравенето, необходимо за установяване на характеристиките и функционалността на стоките.

Алтернативни методи за разрешаване на спорове

Купувачът-потребител има право да се свърже с Продавача с искане за обезщетение (по електронна поща на адрес kontakt@ayurshop.bg), ако не е доволен от начина, по който Продавачът е разгледал жалбата му, или ако смята, че Продавачът е нарушил потребителските му права. Ако Продавачът отговори отрицателно на това искане или не отговори в рамките на 30 дни от изпращането на искането, потребителят има право да подаде заявление за алтернативно решаване на спорове до орган за алтернативно решаване на спорове (наричан по-долу „орган за АРС“). Органите за АРС са органи и юридически лица, оправомощени съгласно Закона за АРС. Списък на органите за АРС може да бъде намерен на уебсайта на Европейската комисия https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2.

Потребителите могат да подадат жалба и чрез платформата за алтернативно разрешаване на спорове на РСО, която е достъпна онлайн на адрес http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Алтернативното решаване на спорове може да се използва само от потребител – физическо лице, което не действа в рамките на своята стопанска дейност, заетост или професия при сключването и изпълнението на потребителски договор. Методите за алтернативно решаване на спорове се прилагат само за спорове между потребител и продавач, произтичащи от или във връзка с потребителски договор. Алтернативните методи за разрешаване на спорове се прилагат само за договори от разстояние. Алтернативното решаване на спорове не се прилага за спорове, чиято стойност не надвишава 20 EUR. Органът за АРС може да изиска от потребителя да заплати такса за започване на АРС в размер на максимум 5 EUR с ДДС.

Здравни и хранителни претенции

Съгласно Регламент (ЕО) № 1924 на Европейския парламент и на Съвета от 20 декември 2006 г. относно хранителните и здравните претенции за храните, върху храните не могат да се правят никакви хранителни и здравни претенции, различни от разрешените. Всяка информация за хранителни и здравни претенции, представена на уебсайта на търговеца, е само компилация от свободно достъпна информация от местни и чуждестранни информационни източници и при никакви обстоятелства не представлява доказателство за действителното действие на храната или за нейните хранителни и лечебни ефекти. Ако купувачът се нуждае от точна информация, подкрепена с професионални и научни изследвания, е важно да се консултира с всички налични професионални източници. Купувачът винаги трябва да се консултира със своя лекар преди употребата на храната, както по отношение на възможните положителни, така и на нежеланите ефекти.

Съветите, информацията и рецептите, предоставени на уебсайта на търговеца, не могат да заместят медицинския съвет. Те са само лична препоръка на търговеца. Търговецът не носи отговорност за евентуално неправилно тълкуване на съдържанието. Купувачът носи пълна отговорност за собственото си здраве. Ако купувачът не е запознат с растенията, събирането и обработката им, препоръчваме му по-скоро да закупи билките в електронния магазин на търговеца.

Цялата информация на уебсайта на търговеца е само с информативна цел и по никакъв начин не служи като заместител на лечението, предписано от лекар. Поради това търговецът препоръчва всички здравословни проблеми на купувача да бъдат консултирани с неговия/нейния лекуващ лекар, особено в случай на бременни и кърмещи жени, малки деца или хора, страдащи от сериозни заболявания.